Föreningsinfo

svenskbandy.se IdrottOnline

Matchsekreterarutbildningar

För att anmäla dig till en utbildning - klicka på det datum du vill gå

Denna utbildning är en del av det nya tävlings- och matchrapporteringssystemet som kommer förenkla vardagen för matchrapportörer. Därför kommer alla matchrapportörer oavsett om du aldrig tidigare har matchrapporterat eller om du är en erfaren matchrapportör gå samma utbildning i år.

Dessa utbildningar sker via Teams. Ni kan anmäla er oavsett var ni befinner er geografiskt i landet.

För mer info om och anmälan till utbildningen, klicka nedan på det datum som just du vill gå.

Digital Matchsekreterarutbildning:

Att genomföra denna utbildning är ett krav för att under säsongen kunna arbeta som matchsekreterare. Den genomförs under 1 tillfälle á 2 timmar och ger dig efter avslutad utbildning en inloggning till det nya matchrapporteringsystemet FX.

Utbildningen för matchsekreterare är obligatoriskt för att rapportera matcher på förbundsnivå (av SBF sanktionerade cuper, juniorserier U/F16 och uppåt samt seniorserier division 1 och uppåt).

Kostnad: 750 kronor per deltagare. Faktureras föreningen efter genomförd utbildning.

Datum Matchsekreterarutbildning 2023 (klicka på datumet för den utbildning du vill anmäla dig till):

22 Augusti

29 Augusti