Föreningsinfo

svenskbandy.se IdrottOnline

AI-streaming av breddmatcher

Nu är nya bredd- och ungdomsabonnemanget igång på Bandyplay. På bandyplay.se kan du idag se alla matcher från herrarnas Bandyallsvenska och utvalda matcher från andra serier, som klubbarna själva producerar. Nu ska ännu fler matcher tillgängliggöras, framför allt ungdomsbandy.

Genom samarbete med Staylive kommer Svenska Bandyförbundet verka för att majoriteten av de matcher som spelas runt om i Sverige ska sändas via bandyplay.se.

Som en del i detta ska produktioner utvecklas inom AI. Från start, kommer matcher från 15 inomhushallar produceras via AI. Och det kommer även en helt ny Broadcast-app som förenklar produktionen för klubbar och föreningar.

Matcherna som produceras kommer gå att se via Bandyplay till en månatlig kostnad om 99 kr. Det kommer också gå att köpa matcher via PPV.

Svenska Bandyförbundet vill motivera och förenkla för alla klubbar att börja sända sina matcher och turneringar. Genom ett tätt samarbete med Staylive kommer löpande information ge din klubb den utbildning som krävs för att börja få ut era matcher på detta abonnemang.

Vill du och din klubb komma igång och sända? Kontakta support@staylive.io så är er förening i gång på ett kick.

→ Handbok för streaming av matcher till Bandyplay

→ Om appen Staylive Broadcaster