Föreningsinfo

svenskbandy.se IdrottOnline

Bandyförsäkring

Är du aktiv i en bandyförening som ingår i Svenska bandyförbundet? Då har du automatiskt en olycksfallsförsäkring hos Dina Försäkringar - Svenska Bandyförbundets huvudpartner. Om du skulle råka ut för en olycka när du till exempel tränar eller deltar i en match ger försäkringen dig ett grundskydd.

Detta ingår i försäkringen

Skulle du råka ut för en olycka i samband med till exempel träning eller match så kan du få ersättning från försäkringen.

Försäkringen gäller när du deltar i samt reser till och från träning, tävling, match eller annan aktivitet som din förening anordnar. Du kan bland annat få ersättning om du behöver söka akut vård, får en fraktur eller skulle få en bestående skada.

Genom idrottsförsäkringen hos Dina Försäkringar har du ett grundskydd om oturen skulle vara framme.

Anmäl skada

Har du skadat dig? Gör en skadeanmälan direkt hos Dina Försäkringar.